Klachtenprocedure

Dat u als onze patiënt tevreden bent over de door ons geleverde zorg is voor ons van het allergrootste belang. Het opzetten van uw behandeltraject en de individuele behandelingen wordt samen met u gedaan. Helaas kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent. In dat geval is het belangrijk dat u met uw klacht of verbeterpunt naar ons toe komt, dit geeft ons de mogelijkheid om uw klacht op te lossen en om dergelijke klachten in de toekomst te voorkomen. Bekijk ook onze algemene voorwaarden

Bespreek je klacht of feedback met de behandelaar

In de meeste gevallen kan de behandelaar je direct helpen met je klacht of feedback. Als je het lastig vindt om dit persoonlijk te overleggen tijdens de behandeling kan het ook via het contact formulier op de website, mail of whatsapp verstuurd worden naar ons. De klacht wordt dan geregistreerd en wordt doorgegeven aan de therapeut. Binnen 5 werkdagen wordt er contact opgenomen zodat we samen met een passende oplossing komen. 

 

Klachtenloket Paramedici

Mocht het zo zijn dat we beide niet tot een passende oplossing komen of je vindt de oplossing niet passend? Dan kan je terecht bij het Klachtenloket Paramedici. De Klachten- en geschillenregeling Paramedici waarbij wij zijn aangesloten, biedt je een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Via de website kan je een eenvoudig formulier met uitleg vinden hoe dit in zijn werking gaat. 

De commissie van de Klachten- en geschillenregeling Paramedici bekijkt de klacht, geeft advies over het indienen van de klacht, kan helpen bij het formuleren ervan en zoekt ook mee naar de oplossing. Binnen 2 weken krijg je een reactie en binnen 6 weken zal de behandelaar een reactie hierop geven inclusief oplossing. 

 

De geschillencommissie

Wanneer de geboden oplossing voor de klacht is afgehandeld maar je nog niet tevreden bent, dan kan je terecht bij de geschillencommissie. Die staat onder leiding van een onafhankelijke voorzitter. De commissie probeert alsnog tot een oplossing te komen. De uitspraak van de geschillencommissie is bindend, zowel voor de behandelaar als voor de cliënt.

 

Meer info?

Klachtenloket Paramedici

e-mail: info@klachtenloketparamedici.nl

telefoon: 030 310 09 29 (bereikbaar van ma t/m vr 9.00 tot 12.30 uur)